2011-12-26

Det som var 2011

2011 har inte direkt varit det bästa året jag har upplevt. Det här inlägget får därför fokusera på de lite mer minnesvärda ögonblicken och personerna jag träffat de senaste 12 månaderna.

Alla bilder går att klicka upp i lite större format och oftast när jag skriver "vi" och "hemma" så menar jag oftast mig själv, Linn och Viorela samt lägenheten i Göteborg. Enjoy.

Januari

Mina networking-skills sattes på ganska hårda prov när jag flyttade till en stad där jag kände ungefär noll personer. Linn och Viorela (som jag numera bor med) träffade jag redan första veckan, när Tobias tog med mig på inflyttningsfest på hissingen. Genom dem och jobbet bredde sig bekantskapskretsen ut sig i en jävla fart. Det visade sig att det där med att träffa nya människor var den minsta av utmaningar i Göteborg. Att affärerna inte har öppet lika länge som i Sthlm och att systembolagen ligger glesare än hårstråna på en 17-årig moppepojkes överläpp var definitivt svårare att anpassa sig efter.

Februari
Jag var och hälsade på Freja i skåne och tog en weekend i Hässleholm tillsammans med riktigt fina människor från hela landet, den här låten släpptes samma vecka och beskriver Hässleholm-helgen med perfektion. I Göteborg hade jag besök ifrån både Stockholm och småland och själv så hann jag även med några dagar i huvudstaden där jag fick bo hos Jakob och Robin. Om du inte var med så missade du något, februari månad dröp av dekadens i trevligt sällskap.

Mars
Mars bjöd på några soltimmar och jag råkade bleka mitt hår så att det blev kycklinggult. I övrigt led jag av att Viorela bodde med två katter eftersom jag är allergisk, men det resulterade i alla fall i en ganska uppskattad profilbild. Jag besökte även Stockholm igen, för 48H-tävlingen. Fick självklart bo hos Jakob och Robin igen (ni är bäst) men denna gången var Jakob inte i stan, det gjorde inte så mycket då Boers var och hälsade på samtidigt som jag.

April
Det blev vårvarmt i Göteborg och det blev en hel del luncher utomhus. Det var till och med så varmt att man kunde dricka öl i kvällssolen på andra långgatan och äta bakispizzan i shorts i kungsparken. Jag och Tobias spelade in massa film som vi aldrig gjorde något av, men det var kul och vi fick se sidor av göteborg som vi inte hade sett annars. Viorela presenterade mig för Kennye och Tobi som resulterade i att en jäkla massa trevligt häng i en skejt-butik (årets mest oväntade?). Påsk spenderades i Stockholm där årets första grillfest blev sjukt lyckad med massa nya bekantskaper, bland annat Simon som jag spenderat en hel del tid med under hösten. Bra grabb, verkar det som (elleeeer..? man vet ju aldrig). Snälla notera hur cool Viorela är på bilden längst ner till höger.

Maj
Maj var underbart. Jag var kär och förälskad och kände mig jävligt snygg. Jag, Viorela och Linn fick nycklarna till fyran på kungshöjd som vi just nu bor i. Vi var ute hela tiden och fick årets första sol-brännskador. Freja var och hälsade på mig också. DETTA VAR DAGARNA.

Juni
Jag blev sambo med Linn och Viorela, första veckan i hushållet var helt kaos med jobb, stök och besök 24/7. Så var det andra långdagen, picnicfestival, inflyttningsfest och en hel del utgångar på det också. Sen tog jag examen från Hyper Island i Stockholm och tog farväl av flera fina klasskamrater, en del av dem kanske för alltid. Hur som helst så hade vi en jättefin examensvecka och jag åkte tillbaka till Göteborg kvällen före midsommar, som spenderades på soffan med Viorela. Jag hade feber och vi somnade till en film. Nätterna i Göteborg gick annars åt till att sitta från solnedgång till soluppgång på nya balkongen, med kedjerökning och rosévin medan mina arbetslösa dagar mest gick ut på att glida runt och hitta kompisar som hade tid över för en öl. Jag var på liseberg för första gången i mitt liv OCH VI BÖRJADE HÄNGA MED CARRO, får icke glömmas bort.

Juli
Jag var i Båstad, hälsade på Jakob i de djupare delarna av skåne, bland annat Malmö där han och jag köpte likadana jackor. Emmaboda avnjöts med samma skåning + resten av alla coola människor jag känner (ja, jag menar att alla som inte var där är mindre coola). Nätterna utseplade sig för det mesta på Villa Belparc i slottsskogen, på andra långgatan eller Yaki-Da. Det var en helt galet idyllisk sommarmånad och så VARMT.

Augusti
Sommaridyllen fortsatte ganska länge, med svartklubbar i Stockholmsskogar, Way Out West och nätter som var så heta att man inte ville ha annat än underkläder (och katter) på sig.

September
September sög, så här slänger jag bara in en snabb hälsning till årets douchebag; jag hoppas att du inser att du behandlade mig som om jag var värd mindre än skiten under dina slitna skor, och att du får lida för det i resten av ditt liv. Now fuck off, och låt oss hålla oss så långt bort ifrån varandra som möjligt.

Oktober
Jag var i Stockholm och gjorde precis noll viktiga saker, förrutom att rita och gå på slakthuset (inte viktigt alls egentligen men kul var det). Sedan fick jag ett mail från CP+B om att jag var välkommen dit som praktikant. Avslutad yrkesutbildning eller ej - ett sådant erbjudande kan man inte tacka nej till. Så jag åkte tillbaka till Göteborg och började som designer den 17:e oktober. Hittade även ett extrajobb på en nattklubb där jag numera står varje helg. Lyckades dock få ledigt på halloween och klädde ut mig till Nancy Spungen.

November
November var jobb, jobb, jobb och skönt häng. Och halloweenfest på CP+B. Och hemmafest i lägenheten, vi firade att vårat badrum äntligen var färdigrenoverat och att vi kunde duscha hemma i en dusch som inte ser ut som om den var hämtad från Tahiti eller ett sönderbombat Berlin. Vi lät även alla gäster besudla våran köksvägg under festen, konstverket finns kvar så om man vill komma och kolla är det bara att ringa och boka tid. Jag var i Stockholm en snabbis också, och fann ett kort men intensivt intresse för matlagning.

December
December är inte riktigt över i skrivande stund men vadfan. Hittills har det inte varit jättehemskt. Vi har firat alla advent-söndagarna (alla söndagar sedan jag kom tillbaka från lång-vistelsen i Sthlm faktiskt) med ett förjävla trevligt sällskap och annat fjanteri som hembakade kakor och lussekatter. Jag har varit på julfest med CP+B som tog mig ända från universeum upp till skybaren i gothia towers vidare till yaki-da (jag fattar inte varför alla gnäller på personalfester, det var sjukt värt). Firade julafton på Berns eftersom familjen var trötta på att laga mat och äta hemma (det kan vi ju göra närsomhelst) och förrutom det inte hunnit med så mycket annat än att ta bilder på mig själv, bland annat i en super-duper-push up-bh som jag hittade på H&M och som fick bli en tidig julklapp till mig själv. Förrutom den fick jag böcker, läppstift, hörlurar och mat i julklapp. Bra grejer, jag vill rikta ett stort tack till alla inblandade.

Puss & Kram från Stockholm!

2 kommentarer:

elno sa...

Tycker det är rätt fett att få en sådan här inblick i folks liv! Gillar bilden på mig, inte många som lyckas fånga mina någorlunda bra sidor, haha.

Hannah Willén sa...

Hehe iPhonen på fyllan duvet :P

& kul att du gillar den här exklusiva inblicken i mitt 2011.