2011-12-08

Kungshöjd Stories

Imorse lyckades jag ta mig upp ur sängen före halv nio. 08:04 närmare bestämt. Det händer väldigt sällan och resulterade i att jag och Linn gick ut i hallen samtidigt. Vi sa hej till varandra. Linn var på ett strålande humör. Själv var jag otroligt morgonsur och sa det till Linn på en gång. Hon sa att hon hade märkt det redan innan jag sa hej. Hon blev inte ledsen för det utan kramade mig istället. Jag blev inte mindre morgonsur men ändå lite lugn och glad. Och imponerad av att hon hade märkt att jag var sur utan att jag hade behövt säga något och undrade om det berodde på att jag hade en ilsken aura omkring mig eller om det bara är så att Linn är bra på att läsa av människor.

Sen plockade vi med nycklar och halsdukar och pratade om var vi ska äta ikväll. Åkte hissen ner tillsammans med en granne som jag aldrig har sett innan. Vi kom ut i ett för en gångs skull underbart väder. Frost i gräset och frisk luft. Linn cyklade iväg till Linnégatan och jag lallade bort till Brunnsparken.

Inga kommentarer: